.     .Субота, 27.04.2024, 07:48:07Ви увійшли як  Гість | Група "Гості" .....                                                                                          .  
Сайт вчителя математики Назарова О.В
Головна | Національне питання на уроках математики | Мій профіль | Вихід | RSS
Block title
.
Категорії розділу
Новини сайту [21]
Останні новини
Головна сторінка [2]
Головна сторінка
Карта сайта [2]
http://alexnaz58.ucoz.ua/sitemap.xml
Цитата

Математика — це ще й мова, і як усяка мова — це форма мислення

Block title
Block title
Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна. В.Сосюра
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Block title
Block title
Школа — велика дитяча країна,
В ній відкривається білий наш світ.
Тут пізнає себе кожна дитина,
І відправляється звідси в політ.
Знань надається тут першооснова,
Жити, дружити учились ми в ній.
Школу скінчили та линемо знову
В дзвінкоголосий і радісний рій.
В школі так щиро сміятися вміли,
Рішення легко приймалися в нас.
Впевнено всі ми до мрії летіли…
А повернутись не сила й не час…
Аватары
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
 
Block title
Block title
Block title
Сайт для підтримки вчителів інформатики
Block title
Телефони гарячої лінії

(057-41) 5-23-18

 

Питання національного виховання на уроках математики
 

/nacionalne_vikhovannja_na_urokakh_matematiki.doc

Сучасна освіта передбачає на відродження національної гідності, патріотизму і громадянської позиції кожної людини, її самореалізацію в матеріальній і духовній сферах суспільного життя. Досягти цієї мети можна, забезпечивши засвоєння школярами базових знань з предметів природничо-математичного циклу, та соціалізацію особистості.

Процес розбудови й утвердження суверенної, правової, соціально орієнтованої держави органічно пов'язаний із становленням громадянського суспільства в Україні, що передбачає істотну трансформацію світоглядних орієнтацій та свідомості народу.

Актуальність національного виховання зумовлюється процесом відродження нації. Воно відіграє особливу роль ще й тому, що покликане сприяти формуванню особистості та залученню її до суспільного життя.

Школа ж покликана формувати національну свідомість учнів під час вивчення всіх навчальних предметів, і математики зокрема. Адже виховання особистості відбувається не тільки при виконанні самостійної роботи, розв'язуванні та конструюванні задач і вправ. Ставлячи дидактичну мету вчитель добирає завдання виховного змісту.

На уроках математики та в позаурочний час можна стимулювати національну свідомість шляхом розв'язання задач економічного та екологічного змісту. На уроках та в позаурочний час, розв'язуючи задачі з економічним змістом, вчитель формує уміння оперувати економічними категоріями: норма часу, норма виробітку, продуктивність праці, собівартість продукції, рентабельність, прибуток, якість продукції, а також виховує бережливість, учить оцінювати економічну ефективність технологічних процесів, аналізувати результати впровадження нових технологій.

Під час розв'язування задач треба не лише формувати первинні знання економіки, а й проводити бесіди виховного характеру, та переконувати дітей, що економічні знання дадуть змогу краще адаптуватися в умовах ринкових відносин, впровадження фермерства, нових форм господарювання.

Наведу приклади задач економічного та екологічного змісту, які, крім математичної ідеї, носять елементи національного виховання. Розв'язування задач такого типу активізує пізнавальний інтерес учнів, дає додаткову інформацію щодо поєднання навчання з практикою сучасного господарювання, підвищує обізнаність учнів з практичними питаннями, сприяє їх підготовці до життя в умовах демократичного суспільства, виховує справжнього господаря землі, національну свідомість.

НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. 5 КЛАС

  1. У класі 10 лампочок по 100 Вт кожна. Якщо вони горітимуть марно 1 годину, то буде втрачено 1 кВт/год електроенергії. У нашому районі понад 420 класів. Чому дорівнюватимуть втрати електроенергії в межах району?
  2. Щороку землі України втрачають близько 24 млн. т гумусу. Підрахуйте, скільки гумусу втрачається на території нашого сільськогосподарського кооперативу, якщо площа орних земель 5200 га? Площа орних земель України - 33 080 тис. га.
  3. Якщо учень нашої школи збереже за чверть один зошит, країна збереже від вирубування 45 га лісу. Яка площа лісу буде збережена, якщо кожний учень за рік збереже 6 зошитів? У школі навчається 123 учні.
  4. Запаси нафти в Україні – 125 млн. т. Розрахуйте, на скільки років вистачить цих ресурсів при умові, що їх щорічний видобуток становить 5 млн. т ?
  5.  Собівартість 1 ц молока у місцевому сільськогосподарському кооперативі 40 грн. Заготівельна ціна молока 80 грн. за 1 ц. Який прибуток одержить кооператив, якщо ним за рік реалізовано 2500 т молока?
  6. Один гектар полезахисної смуги шириною 10м захищає поле площею 25–30 га та на кожному гектарі сприяє збільшенню врожаю на 3–4 ц. На скільки центнерів збільшиться врожай на всій захищеній площі?
  7. Як зміниться кількість вуглекислого газу на кінець уроку, якщо в кімнаті 20 чоловік і кожен з них у середньому протягом однієї хвилини виділяє у процесі дихання 250 мл СО2.

ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ

  1. Обчисліть, скільки енергії було витрачено при написанні контрольної роботи, враховуючи такі дані: під час писання на 1 кг маси людина витрачає 6,3 кДж на 1 год.
  2. За одну хвилину двигун вантажного автомобіля "3ІЛ-130" в холостому режимі спалює 25 г палива. Скільки палива витратить він, якщо працюватиме в холостому режимі 0,5 год.; 1,5 год.?
  3.  Цівка води товщиною в сірник дає за добу втрату 480 л. Скільки води буде втрачено, якщо 100 чоловік не до кінця закрутять крани? Скільком жителям вистачить цієї води на добу, якщо мінімум використання води для однієї людини 6л?
  4. На виготовлення 800 зошитів потрібно 68,8 кг паперу. Скільки паперу потрібно на виготовлення 1200 зошитів?
  5. Скласти кошторис на ремонт класної кімнати, якщо потрібно побілити стіни і стелю, а також пофарбувати підлогу. Вартість побілки така: стіни – 0,03 грн. за 1 кв. м, стеля – 0,06 грн. за 1 кв. м, підлога –- 1,03 грн. за 1 кв. м.
  6.  Засік у формі прямокутного паралелепіпеда має довжину 12 м і ширину 8 м. У цей засік насипано зерна до висоти 1,6 м. Для того, щоб визначити, скільки важить зерно в засіку, зробили ящик довжиною 0,5, шириною 0,5 м, висотою 0,4 м, наповнили зерном і зважили його. Скільки зерна в засіці, якщо в ящику вмістилося 80 кг зерна ?
  7. Під час кладки цегляних стін із швів витискується розчин, який скріплює цеглу. Якщо цей розчин зібрати і використати повторно, то на кожному 1 куб. м кладки можна заощадити 200 куб. см розчину. Скільки гривень може зекономити за рахунок збирання розчину будівельна бригада, зробивши 5,2 тис. куб. м кладки? (1 м3 розчину коштує 105 грн.).
  8.  Внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС забруднено 6,6 млн. га сільськогосподарських угідь. Встановіть частку цих земель від площі сільськогосподарських угідь України, що дорівнює 41 854 тис. га.
  9.  Загальна площа сільськогосподарських угідь місцевого кооперативу близько 2000 га. Встановіть, скільки землі припадає на кожного жителя села Матюші, якщо кількість населення 1370 чоловік ?
  10.  Площа посівних земель нашого ТОВ "Новоолександрівське", відведена під зернові культури, становить 3270 га. Третя частина цієї площі зайнята під посів озимої пшениці, решта порівну розділена між посівом ячменю і кукурудзи. Через використання посівного матеріалу з певним вмістом мікропошкоджень втрати озимої пшениці становлять 2,5 ц з одного гектара, втрати ячменю і кукурудзи – 1,4 та 2,3 ц з одного гектара відповідно. Визначити загальні втрати врожаю зернових культур.
  11.   Витрата корму на кожну бджолину сім'ю в грудні становить 850 г, в січні - на 200 г більше, ніж у грудні, у лютому на 310 г більше, ніж у січні, а в березні на 1 кг 700 г більше, ніж у грудні. Скільки меду потрібно для годівлі однієї бджолиної сім'ї на 4 місяці?
  12.  ТОВ "Новоолександрівське" з площі 500 га зібрав 56,6 ц пшениці з кожного гектара, кукурудзи з площі 60 га по 60 ц з гектара, а гречки з площі 40 га по 15 ц зерна. Скільки всього зерна зібрали в ТОВ "Новоолександрівське"?
  13.  Переробка однієї тонни макулатури дає можливість зекономити 4 м3 деревини, електроенергії на 2,5 грн., технічної пари на 2,7 грн. Скільки буде зекономлено згаданих матеріалів у результаті переробки 500,5 т макулатури?
  14.  У класі 9 лампочок по 100 Вт кожна. Якщо вони марно горітимуть 1 годину, то буде втрачено 0,9 кВ/год. електроенергії. В нашій школі 10 класних кімнат. Чому дорівнюватимуть втрати електроенергії за 2 години непродуктивної роботи лампочок ? Скільки додатково грошей потрібно заплатити, якщо 1 кВ/год. коштує 14,4 коп.?

РІВНЯННЯ, МАСШТАБ

  1.  Садити фруктові сади рекомендовано так, щоб кількість яблунь, груш і кісточкових дерев відносились як 10:3:7. Скільки яблунь, груш і кісточкових дерев вам потрібно закупити для посадки дерев на прямокутній ділянці розміром 95х60м.
  2.  Норма висіву ярої пшениці 0,18 т на 1 га. Скільки пшениці потрібно буде для засіву прямокутної ділянки, розмір якої на плані з масштабом 1:10 000 дорівнюють 10см х 8см?

ВІДСОТКИ. 6-й КЛАС

  1.  Якщо зерно повної стиглості залишити на полі протягом 5 днів, то з кожним днем втрачатиметься 1% зерна. Визначити можливі втрати урожаю зерна з поля площею 200 га за 5 днів, коли урожайність дорівнює 50 ц з гектара.
  2.  Одна 100-ватна лампочка дає на 20 % більше світла, ніж дві 60-ватні. Підрахуйте, скільки заощадиться електроенергії, якщо вдома ви поміняєте лампочки в люстрах?
  3.  Норма намолоту пшениці комбайнера у жнива 2014 року за один робочий день становила 40 т пшениці, а поденна оплата 300 грн. За перевиконання норми виробітку комбайнер отримував додаткову оплату 50 % за кожну тонну намолоченого зерна. Скільки гривень становить додаткова оплата комбайнера, якщо за 15 робочих днів він намолотив 780 т?
  4.  Добовий приріст теляти в середньому 750 г. Якщо кожної доби до його корму додавати 200 г кормових дріжджів, то приріст його маси буде на 23% більший від звичайного. Який приріст маси за рахунок додавання кормових дріжджів дасть стадо телят в 300 голів протягом п'яти місяців?
  5.  Природна втрата зерна при зберіганні його протягом 3–6 місяців в елеваторі становить 0,08%, на складі насипом – 0,12%, на площадці – 0,18%. Визначити втрати при зберіганні 100 т зерна в кожному із зазначених місць. Скільки зерна буде втрачено при зберіганні на складі і на площадці окремо порівняно із втратами на елеваторі?
  6.  За планом підприємство мало щомісяця витрачати по 1500 т вугілля. Завдяки режиму економії заощаджено 3 % місячної норми вугілля, причому 40 % заощадженої суми витрачено на премії робітників, а решту – на фонд підприємства. Який доход підприємства за рахунок економії палива, якщо 1 т вугілля коштує 180 грн.?
  7.  За 1999 рік ТОВ "Новоолександрівське" одержав 759 тис. гривень прибутку. Від тваринництва 37,6%, вирощування зернових 12,6%, цукрових буряків – 43%, решту від вирощування інших видів. Визначити прибуток ТОВ "Новоолександрівське" від кожної галузі.
  8.  При відгодівлі свиней цілим, крупно-розмеленим і дрібно розмеленим зерном засвоюється 60%, 80% і 85% поживних речовин, які є в кормах. Яку кількість крупно-розмеленого або дрібно-розмеленого зерна можуть замінити 34 кг цілого зерна?
  9.  При проходженні через лісову смугу швидкість вітру зменшується на 30–40%. Визначити швидкість вітру у відкритому степу, якщо в районі лісової смуги вона дорівнює 4,2 м за секунду. Чи переноситиме цей вітер у відкритому степу середньої величини пісок, якщо для перенесення піску достатня швидкість вітру 5–7 м за секунду?
  10.  Посівні площі в місцевому господарстві розподілені так: вся посівна площа, га – 2000; зернові культури, га – 900; технічні культури, га – 370; кормові культури, га – 723.

Скільки відсотків становила кожна культура до всієї посівної площі ? Побудуйте секторну діаграму.

...
Вхід на сайт
Портал навчання
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Block title
baner2
Архів записів
Block title
Лічильник
відвідувачів счетчик посещений
Калькулятор
...
мир
Block title
Портал для учителей
Block title
Погода
Четвер 26.11.15, вечір
+1°

волог.: 75%

тиск: 753 мм

вітер: 3 м/с,

+1°

волог.: 76%

тиск: 752 мм

вітер: 3 м/с,

+1°

волог.: 76%

тиск: 745 мм

вітер: 3 м/с,

+1°

волог.: 77%

тиск: 749 мм

вітер: 3 м/с,

Block title
Block title