Кожна епоха накладає свій відбиток на ставлення людей до праці і навчання. Сучасний розвиток науки і техніки та високі програмні вимоги до навчання в школі вимагають від учнів відповідної сумлінної праці на уроках і в позаурочний час. Практика свідчить, що використання на уроках і в позакласних заходах нових інформаційних технологій (НІТ) є найдоцільнішим засобом у розв'язуванні проблеми підвищення ефективності навчального процесу.
Використання комп'ютера в навчанні, зокрема програмних засобів Microsoft Power Poіnt дає змогу спостерігати явища в динаміці, робити звукове і кольорове акцентування. З допомогою створеної рухомої моделі можна швидко варіювати ознаками поняття або явища та відмічати найсуттєвіші з них. Використання НІТ у навчанні сприяє розвитку інтелектуальних навичок і вмінь, формуванню в учнів пізнавального інтересу до предмета, викликає у дітей інтерес до навчання взагалі.
Пропоную конспект інтегрованого уроку в 5-му класі з математики та історії України з використанням ІКТ.
Тема. Розв'язування комбінованих задач. Як джури козаками ставали.
Обладнання: комп'ютер, презентація Microsoft Power Poіnt, плакати.
Мета: збудити в учнів інтерес до героїчного минулого українського козацтва; навчати їх самостійно мислити; вдосконалювати обчислювальні навички усної та письмової лічби; закріпити вміння розв'язувати задачі на знаходження чисел за їх сумою і різницею, сумою (різницею) і кратним відношенням; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, пам'ять, культуру мовлення; виховувати такі риси характеру, як працелюбність і наполегливість у досягненні мети, доброту і вміння відстоювати власну гідність; прищеплювати любов до Батьківщини.
ХІД УРОКУ
І математика безмежно різноманітна, як світ, і міститься в усьому.
Микола Єругін
Згадаймо, як склалася доля українського народу після тривалого монголо-татарського гніту. Україну з усіх кінців шматували вороги. Придніпров'я — Київщину, східну Волинь і південні степи захопила Литва, Поділля і Галичину пригноблювала Польща; у Закарпатті господарювали угорські феодали, на Буковині — молдавські бояри. З півночі, причаївшись, очікувала слушного моменту для загарбання Москва.
Українському народу загрожувало духовне поневолення. Соціальне та національне пригнічення викликало протест народу.
Однією з форм протесту була втеча українців за дніпровські пороги — на Хортицю. Утікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми.
Що ж являв собою острів Хортиця?
Про його розміри ви дізнаєтесь, якщо розв'яжете задачу. (Умови задач і відповідні їм малюнки проектуються на екран зі слайдів.)
Задача 1. Хортиця — найбільший дніпровський острів. Вона завширшки сягає 2 км 500 м, а в довжину має на 9 км 500 м більше. Яка довжина острова Хортиця?
Розв'язання
9 км 500 м + 2 км 500 м = 12 км......
Відповідь. 12 км.
|