ЗАВАНТАЖИТИ
Тема: Числові функції. Зростаючі і спадні, парні і непарні функції.
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про числові функції(область визначення і область значення функцій, зростаючі і спадні функції, парні і непарні функції).Виховувати і розвивати в учнів інтерес до математики, інформаційну культуру.
Комп’ютерна підтримка: Програми GRAN , MyTest.
Хід уроку
I Оголошення теми, мети та плану уроку.
План уроку
- Мотивація навчання.
- Систематизація і узагальнення основних відомостей про елементарні функції.
- Розв’язування задач.
- Підсумок уроку.
- Д/З.
ІІ Мотивація навчання.
Вступне слово вчителя. Приклад задач, які приводять до поняття функції.
ІІІ Систематизація і узагальнення основних відомостей про елементарні функції.
Учні згадують означення функції, областей визначення і значень, способи її завдання, графіка функції.
Виконання вправ.
- Знайдіть значення функції:
а) у точках 1; -1; 3. Відповідь: f(1)=0; f(-1)=2; f(3)=2/3.
б) у точках 5; 14; 30. Відповідь: f(5)=0; f(14)=3; f(30)=5.
2. Побудуйте за допомогою комп’ютера графіки функцій (а і д) та знайдіть області визначення(а-г) і значень(а, д, е):
а) Відповідь:D(y)=R; E(y)=R.(Мал..1)
б) Відповідь:D(y)=(-∞;-2)U(-2;+∞); E(y)=(-∞;0)U(0;+∞).
в) Відповідь:D(y)=(-∞-2)U(-2;0)U(0;+∞); E(y)=(-∞;0)U(0;+∞).
г) Відповідь:D(y)=(-∞;-3)U(-3;3)U(3;+∞); E(y)= )=(-∞;0)U(0;+∞).
д) Відповідь:D(y)=[-5;+∞); E(y)=[0;+∞).
е) Відповідь:D(y)=R; E(y)=[2;+∞).
Мал.2а)
Мал.2д)
Вчитель пропонує учням згадати, яка функція називається зростаючою, а яка спадною. Навести приклади зростаючих(спадних) елементарних функцій
|